NOTA DE PREMSA: LA COORDINADORA DE LESBIANES, GAIS, TRANSSEXUALS I BISEXUALS DE CATALUNYA ANUNCIA LA SEVA DISSOLUCIÓ

 Coordinadora de Lesbianes, Gais, Transsexuals i
Bisexuals
de Catalunya

 

 

El passat dia 4 de desembre la Coordinadora LGTB de Catalunya va celebrar una Assemblea General Extraordinària on les entitats membre van votar per unanimitat la dissolució de la Federació d’Associacions "Coordinadora de Lesbianes, Gais , Transsexuals i Bisexuals de Catalunya".

El vaixell insígnia de la Coordinadora era el servei d’informació telefònica 900Rosa finançat durant anys per “Plan Nacional sobre el Sida” del Ministeri de Sanitat i projecte pioner a tot l’estat espanyol. Després de dos anys de denegació del finançament a aquest projecte, la dificultat de seguir aconseguint  finançament privat, en l’actual context de crisi econòmica i la desaparició d’algunes entitats i el consegüent debilitament de les encara existents a la Federació, fan impossible la viabilitat de la Coordinadora.

Actualment la Coordinadora LGTB estava formada per Gais Positius, GAG, ACGIL, ACATHI, Pandora i Diversitat & Discapacitat que seguiran treballant amb els seus projectes sense el paraigües de la Coordinadora.

Amb el tancament de la Coordinadora LGTB de Catalunya desapareix una part important de la història recent de Catalunya en la defensa dels drets civils.  Durant la primera meitat dels anys vuitanta, el moviment gai es trobava en una situació d’estancament i crisi associativa. La irrupció del VIH/Sida, creava una nova situació que provocava l’homofòbia i va portar al debat de com s’havia d’afrontar la pandèmia. Va néixer llavors la Coordinadora d’Iniciatives Gais (CIG) que va ser fundada el desembre de 1986 ,constituïda per un grup de militants que van abandonar el Front d’ Alliberament Gai de Catalunya (FAGC) , obrint una dinàmica de renovació en el moviment que es produïa al mateix temps a tot el món. Després es va dir Coordinadora Gai Lesbiana i finalment Coordinadora de Lesbianes , Gais , Transsexuals i Bisexuals de Catalunya.

Joaquim Roqueta, actual Secretari General afirma: “La Coordinadora va realitzar un treball pioner a tot l’Estat de prevenció del VIH/Sida amb la distribució d’impresos i preservatius en els locals gais i zones d’ambient en aquella època tan dura i aquesta gran tasca i les seves comissions, serveis com el 900Rosa i associacions federades no hauria estat possible sense la dedicació de centenars i centenars de voluntaris i voluntàries a qui hem d’agrair i reconèixer tantíssima feina desinteressada des de 1986”.

Roqueta critica les polítiques del Ministeri d’Ana Mato i concretament del Plan Nacional sobre el Sida “Han aprofitat l’escenari de crisis per abandonar les polítiques de prevenció sense fer campanyes i retirant les subvencions a les associacions que portem molts anys donant resposta al VIH / Sida a nivell de tot l’Estat  i que comptem amb una gran expertesa, són retallades ideològiques i que deixen desateses un gran col·lectiu en situació de vulnerabilitat i que es traduiran en noves infeccions”.

www.cogailes.org/