CAMPANYA

Tira pel(s) dret(s)!

L’Observatori llança Tira pel(s) dret(s)!, una campanya de sensibilització i difusió amb l’objectiu de contribuir a l’apoderament d’una ciutadania crítica que planti cara a les regressions de drets i llibertats.

Des de la presentació de L’Observatori, l’octubre de 2018, L’Associació de Drets Sexuals i Reproductius hem rebut múltiples denúncies de vulneracions, vinculades —sobretot — a qüestions claus com ara l’educació sexual, l’anticoncepció d’emergència, l’avortament o l’accés a determinats serveis de salut.

Amb la voluntat d’obtenir més informació directa de la pròpia ciutadania, L’Observatori vam engegar una enquesta sobre els Drets Sexuals i Reproductius. Els resultats, esdevenen indicatius de les situacions i vulneracions viscudes en aquest àmbit:

• 6 de cada 10 persones asseguren no haver sentit mai a parlar dels Drets Sexuals i Reproductius
  • Un 71% de les enquestades assegura haver-se sentit menystinguda durant l’embaràs o part
  • El 38% s’ha sentit jutjada o l’han esbroncada en demanar una pastilla anticonceptiva
  • Un 40% creuen tenir poca informació sobre com poder realitzar una Interrupció Voluntària de l’Embaràs
  • Gairebé el 30% sent que el lloc on viu dificulta l’accés als serveis de salut sexual

Davant d’aquesta realitat, L’Observatori hem considerat la necessitat de llançar Tira pel(s) dret(s)!,  una campanya de sensibilització i difusió dels Drets Sexuals i Reproductius dirigida a tota la ciutadania amb l’objectiu de fer-nos coneixedores dels nostres drets, per a identificar-los quan ens siguin vulnerats i denunciar-ho en espais independents, segurs i amb voluntat transformadora, com és L’Observatori.

Sílvia Aldavert, coordinadora de L’Associació, considera que “els Drets Sexuals i Reproductius, en tant que Drets Humans, són imprescindibles per assolir una vida digna” i afegeix que “les societats no poden ser justes sense el reconeixement, la garantia i el ple exercici d’aquests”.

Amb el llançament de la campanya Tira pel(s) dret(s)!, volem contribuir a l’apoderament d’una ciutadania crítica que planti cara a les regressions de drets i llibertats que cada dia es veuen  més amenaçades en tots els espais de les nostres vides individuals i col·lectives.

La campanya consta d’un cartell central que llista els Drets Sexuals i Reproductius i que serà distribuït a diferents punts del territori català, com ara Punts d’Informació Juvenil o Centres de Salut Sexual i 12 cartells que es que fan referència explícita a diferents vulneracions de drets.

Campanya dissenyada per La Guspira (a qui agraïm profundament la feina feta)

Material de la campanya

Logotip

Bossa