Gràcies a la UPEC pel premi que ens han atorgat

La Junta Directiva de la Universitat Progressista d’Estiu de Catalunya (UPEC) va decidir atorgar un dels seus premis honorífics de l’edició d’enguany a la nostra entitat, Associació de Planificació Familiar de Catalunya i Balears (APFCIB), per la tasca fonamental de sensibilització, prevenció i educació de la societat en l’àmbit de la salut sexual i reproductiva, ja que "com a part d’aquesta feina han impulsat l’Observatori dels Drets Sexuals i Drets Reproductius (ODSiDR), un servei de referència per a persones professionals del sector, grups de recerca, entitats i administracions". La UPEC, amb aquest premi, vol distingir la tasca que des de diferents entitats s’està portant a terme per preservar el sistema públic de salut i la seva universalitat front les retallades del govern de CiU que l’estan desmantellant. En concret, “per la seva voluntat de denunciar i exigir responsabilitat penal als responsables de les retallades en sanitat, que representen un atac brutal a l’estat del benestar”.

El divendres 7 de juliol de 2012, en l’acte de clausura de la 8a edició de la UPEC celebrat en la Sala d’Actes de CCOO, la Sra. Maria Honrubia, membre de la Junta, va recollir el guardó en representació de l’APFCIB. La Sra. Maria Honrubia va agrair aquest reconeixement i va dedicar el premi especialment a la Sra. Isabel Iserte, qui havia estat Presidenta i membre emblemàtica de l’APFCIB, tristament desapareguda. La participació de la Isabel en els diferents moviments socials de l’àmbit de la salut, molt anterior a la instauració del sistema democràtic al nostre Estat, ha possibilitat que sigui una referent en matèria de salut sexual i reproductiva a Catalunya. Per això i per l’esperit lluitador que ens va deixar i que continua sent una senyera per a tots i totes nosaltres, els seus companys i companyes li dediquem aquest premi.

L’altre premi va ser atorgat a l’entitat Iniciativa Penal Popular, per la seva defensa del sistema públic de salut. Des d’aquí els hi donem l’enhorabona i els animem a continuar amb aquesta tasca.

Moltes gràcies UPEC!

Associació de Planificació Familiar de Catalunya i Balears